Geachte
ouders,
De
grote toetsen komen stilaan dichterbij.
Vanaf 15 januari beginnen we eraan.
Hieronder zie je de planning van alle toetsen. Het is in het 2de leerjaar niet de
bedoeling dat de leerlingen al veel ‘blokken’, nu en dan iets herhalen en een
goede nachtrust is meestal voldoende. Er
kan ook steeds geoefend worden op bingel.
Ma 15/01
|
Wiskunde: bewerkingen (tafels, optellen en aftrekken tot 100, …: zie
neuze-neuzeboekjes thema 1-6 blauw)
Technisch lezen (tekst expressief en vlot voorlezen)
|
Di 16/01
|
Wiskunde: metend rekenen (afstanden en gewicht schatten en meten met meter
en centimeter, kilogram : zie neuze-neuzeboekjes thema 1-6 groen)
Schrijven
|
Woe 17/01
|
Spelling: controledictee 2 (zie overzicht)
|
Don 18/01
|
Wiskunde: meetkunde (vlakke figuren, evenwijdige en snijdende zijden,
spiegelingen, …: zie neuze-neuzeboekjes thema 1-6 paars)
Luisteren
Begrijpend lezen (vraagjes bij een tekst)
|
Vrij 19/01
|
Godsdienst (gekend vanuit de klas)
|
Ma 22/01
|
Wiskunde: Getallenkennis (honderdveld, tientallen en eenheden, …: zie neuze-neuzeboekjes
thema 1-6 rood)
Taalbeschouwing (gekend vanuit de klas)
|
Di 23/01
|
W.O. (zie overzicht)
|
Woe 24/01
|
Spreken: spreekbeurt boekbespreking (zie stappenplan spreekbeurt)
|
Alvast
veel succes voor iedereen!!
Juf
Joke en meester Joren
Wat moet ik kennen of kunnen voor de
Wero-toets?
· Ik kan mijn naam en voornaam juist
schrijven.
· Ik weet wanneer ik jarig ben.
· Ik weet hoe de juffen en meester heten en
in welke klas ze staan.
·
· Ik weet hoe de dieren de winter doorkomen.
· Ik weet wat een boom nodig heeft om te
groeien.
· Ik weet de verschillende blaadjes,
vruchten, vruchtomhulsels van de 4 bomen.
· Welke machines staan in de bakkerij.
· De delen van de graanplant.
· De volgorde van graan tot brood.
· De 4 ingrediënten van brood (gist, water,
meel, zout)
· De 4 weerselementen kennen met
verschillende voorbeelden.
· De 7 kleuren van de regenboog in de juiste
volgorde.
· De weermeters.
· Waar komt regen vandaan.
spreekbeurt:
boekbespreking
Voor
de spreekbeurt tijdens de grote toetsen, stellen de leerlingen een boek
voor. Het boek is zelf te kiezen. We stellen wel voor om een niet te moeilijk
of te dik boek te kiezen, maar wel eentje die binnen hun interesses ligt. Ze lezen het boek en lossen deze vraagjes
op. Op de toets komen de leerlingen dan
naar voor om te vertellen wat ze hebben gelezen. Het
boek en dit blad nemen ze dan ook mee naar de klas. In klas zijn er ook boeken te vinden.
Begin op tijd te lezen en succes!!
1. Wat is de titel van het
boek?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2. Wie schreef dit boek en
wie tekende de illustraties?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
3. Wie is/zijn de hoofdpersonages
en wat weet je van hen?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
4. Wat gebeurt er in het
boek?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
5. Wat vond je van het boek?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
Geen opmerkingen:
Een reactie posten